Ikke kategoriseret

Giv din virksomhed en grønnere profil

https://pixabay.com/photos/nature-earth-sustainability-leaf-3289812/ (featured image)

I en verden med et højt fokus på klima og miljø, er det også nødvendigt som erhvervsdrivende at tage ansvar og være på forkant med tendenserne. Der er nemlig et utal af tiltag du som erhvervsdrivende kan indføre, for at give din virksomhed en grønnere profil.

Men hvordan gennemgår du bedst en grøn omstilling? Og hvordan fortæller du dine kunder om det?

Bæredygtighed og ansvar

Hvad enten du arbejder på et kontor eller driver en restaurant, så kan du i høj grad være med til at hjælpe det udsatte klima på rette vej.

Selvom at visse tiltag synes små og ubetydelige, så er der ingen god gerning der er for lille til at blive ført ud i livet.

Har du som virksomhed valgt at gå mere grønt tilværks, så er det vigtigt at du også deler denne information med dine kunder, da det som oftest vil have en særdeles positiv effekt på din popularitet.

At brande din virksomhed som miljøvenlig er ikke blot et humant skridt i den rigtige retning, det kan også give nye, potentielle kunder. Ved at reklamere for din virksomhed og dens grønne profil ved hjælp af CPM og cost per tusind, så kan du nå ud til en bred vifte af kunder på en plausibel måde.

Denne form for markedsføring betyder at du kan skabe opmærksomhed omkring et nyt produkt eller tiltag, og nøjes med at betale en given pris per tusind visninger. Det er en konkurrencedygtig metode, der oftest bruges i forbindelse med søgen efter nye kunder.

Hvad kan du aktivt gøre?

Det kan måske være svært at totalomlægge sin virksomhedsstruktur, men man kan altid starte i det små.

Man kan som restaurant f.eks. vælge at handle udelukkende økologisk og lokalt. Her kan man starte med et håndgribeligt tiltag, som kan have enorm effekt på kundekredsen og dermed omsætningen.

Skal man som restaurant reklamere for sin nye økologiske profil online via Google Ads, så kan det her vær givende at bruge budstrategien CPC.

CPC hvad er det?“, vil mange spørge. Her er der tale om Cost Per Click metoden, hvilket vil sige at du betaler for en placering for din annonce på Google.

Du kan dermed være med til at bestemme hvor mange mennesker der bliver opmærksomme på din virksomhed, når de f.eks. indtaster søgeord som ‘økologisk restaurant’ eller lignende.

Den skjulte miljøaktivisme

Hvor økologi er en mere tydelig handling i kampen for et bedre miljø, så kan du som virksomhed også gøre visse ting der ikke er så åbenlyse.

Du kan f.eks. have en urokkelig regel om at alle medarbejdere til enhver tid skal smide pap og papir til genbrug.

Derudover kan du forbyde engangsemballage på arbejdspladsen, og f.eks. vælge at udelukke vand på flaske fra kantinens sortiment.

Et andet tiltag kunne være brugen af kemikalie-frie produkter, hvis man f.eks. driver en maler-virksomhed eller lignende. Her kan man sætte fokus på miljørigtige produkter, og på den måde signalere at man som virksomhed har taget et ansvar for vores fælles natur og planet.

Det er aldrig for sent med en grøn omstilling, og går man forrest i kampen for en bedre verden, så vil andre unægteligt følge trop.